الأحد، 17 يناير 2010

لا عليك ...حبيبي

قررت حبيبي كثيرا البعد عنك
ولم اقدر يوما ابدا على الابتعاد
رغم ان جرحك فى القلب نازف
والعين من غيابك اتعبها السهاد
اين حبيبي سابقا اسمع صوته
ولكنه حقا اصبح صعب الايجاد
البعض يقول تغير و البعض
يقول سافر بعيدا عن ارضى
ولكن بعده حقا ادمى الفؤاد
والبعض قال خان عهد هواك
وعشق من جديد قلبا سواك
كيف يقولون هذا الكلام وذاك
الا يعرفون ان سفينتي التائهة
لا ترسو آمنه الا على مرساك
دعهم حبيبي يقولون ويقولون
قولهم ما يزيدني بك الا جنون
فانا لا ارى الاشياء الا بعينيك
لا اسمع للحياه صوتا الا بأذنيك
حلوه حياتي حين اعيش بين يديك
ان سافرت سوف من اجلى تعود
وان تغيرت اتغير انا لاجلك
قل لي ماهو الثابت فى الوجود
غدا سوف اكون بانتظارك اليس
امس كنت من اجل عيني موجود
قلت لي احبك و لكنى عذرا راحل
انتظرينى حبيبتي فانى عائد اليك
انتظرتك وسوف اظل انتظرك
مهما فعلوا او قالوا حبيبي لا عليك

هناك 4 تعليقات:

  1. سؤال واحد يا هبه....انتى بتحبى من ورايا ولا ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    اصل ماينفعش الهيام ده كله من غير حاجه..ماينفعش
    بس اول اربع ابيات جمال اوى عجبونى اكتر حاجة

    ردحذف
  2. عيب عليكى يا ريهام ازاى بس احب من وراكى
    ما انتى عارفه البير وغطاه
    لا مش تقلق يا جميل هتكون اول من يعرف
    ده لو حصل اصلا

    ردحذف
  3. ازيك يامشمش 000
    طبعا صورة البنت الامورة دى رائعة ومعبرة 0
    بس انا خايف على صوتها عشان بتاع البليلة مشى من تحت الشباك000
    قوليلها متزعلش بتاع البليلة راجع بكرة بقدرة جديد000
    وبعدين يامشمش انا حاسس انك تعجلت كثيرا فى وضع هذه القطعة .

    هو الكلام كويس بس فى حالة قرءاته كلمة كلمة ودا طبعا مينفعش لابد ان الواحد يقرا الموضوع او علىالاقل العبارة مجتمعة 0
    شكلك مش فاهمة حاجة من اللى انا بكتبه ولكن عايز اقول لك ان الكلمات زى ماتكون مربوطة بحبل شديد عشان تفضل جنب بعضها والسياق مش موسيقى ولا مريح وفيه كلمات مجعلصة كدا مش سهلة الهضم.
    المفروض ان الواحد لما يقرأ يحث انه ماشى على حرير مش ماشى على اشواك وبيجهد نفسه انه ميقعش
    (الابتعااااااااااااااااااد) انا حاسس انى عايز حد يساعدنى وانا بحاول انطقها.
    (الايجااااااااااااااااد) ايه ده؟ انت عندك عسر هضم ؟؟؟؟

    (ان سافرت سوف من اجلى تعود) دى بقى اعراض حموضة لغوية كبيرة.......
    معلش شكلك هتزعلى منى بس لازم اقولك الحقيقة .
    انت عارفة غلاوتك عندى قد ايه.....
    وبعدين انت بتكتببى خواطر فامتربطيش نفسك بقافية القافية دى جابت للقطعة القافية 0هههههه
    وبعدين الالتزام بقافيه بيفرض ان الكاتب يكتب شعر ومطلوب انه يكون موزون 0 طبعا انت الميزان عندك بااااااااااااايظ على الاخر وانا هبلغ عنك بتوع التموي عشان الغش فى الميزان ....
    متزعلش يامشمش .....
    طبعا انت عارفة انى قلبى ابيض ودماغى كمان ابيض.................. وان شاء الله ابقى اقرأ باقى المدونة

    ردحذف
  4. طيب قولى اعمل فيك ايه بس يا آبيه
    وبعدين مشمش ايه ده انت خليتها
    بصل خالص
    وبعدين يعجبنى فيك حسن اختيارك للكلمات
    عسر هضم _ حموضه _ مجعلصه
    انا حاسه انك بتناقش حاله نزله معويه
    مش حاله حب
    و بعدين ولا يهمك
    دبش الحبيب زى اكل الزبيب
    مع انى مش بحب الزبيب خالص
    وبعدين متقلقش مفيش
    حاجه ممكن تقولها او تعملها
    تخلينى ازعل منك
    بس على فكره انا بحب البليله
    ايه اخبار البليله عندكم
    خلى المودام تعملنا قدرة
    وتحودها علينا وانت
    جى
    ومعا وداعا للغه العربيه

    ردحذف